• Zaterdag 12 december jongstleden vond de oprichtings vergadering van Hippisch Platform Noordenveld (HPN) plaats.

Vanwege Corona maatregelen waren een aantal vertegenwoordigers van de aangesloten verenigingen en stichtingen persoonlijk aanwezig en hadden de overigen van tevoren hun steun uitgesproken.

Het HPN heeft als doel het stimuleren van de paardensport bij de jeugd en bij herintreders en het op een hoger plan brengen van de paardensport in Noordenveld.

De paardensport kent een aantal veelbeoefende takken zoals, dressuur, springen, mennen en recreatief buitenrijden. Daarnaast zijn er ook andere vormen die liefhebbers trekken zoals western rijden en endurance. Paardensport wordt van jong tot oud beoefend. Vaak wordt bij de jeugd gestart op pony’s om later over te gaan op paarden. De diversiteit in de paardensport vraagt om begeleiding op groeps- en ook op individueel niveau. Vandaar dat de verenigingen en stichtingen in de Gemeente Noordenveld de samenwerking zijn aangegaan om gezamenlijk nieuwe impulsen aan de paardensport te geven.

Hippisch Platform Noordenveld wordt gevormd door de volgende verenigingen en stichtingen:

Rij- en Menvereniging Mensinghe Roden

Stichting Manege Norg

Stichting Norgermarkt Concours

Stichting Eventing Norg

P.S.V. Norg

P.S.V Bergveen

P.S.V Noordenveld

De Hopruiters

Voor vragen over Hippisch Platform Noordenveld kunt u terecht bij Frank Bouman via M 0642 170 990 of via f.bouman@bizandbuzz.nl